ثبت شرکت هلند
امروزه بسیاری از تجار تمایل دارند در کشورهای اروپایی سرمایه گذاری کنند و یا شرکتی را راه اندازی کنند که یکی از این کشورها که مورد اسقبال بسیاری از تجار می باشد کشور هلند است و تجار و بازرگانان بسیاری تمایل دارند اطلاعات دقیق، جامع و کاملی را دریافت نمایند و با کسب اطلاعات کافی اقدام به این امر نمایند. برای اخذ اطلاعات دقیق تر و بهره مندی از اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاورین با تجربه موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره لازم در باب ثبت شرکت در هلند را اخذ نمایید. در این مقاله و در ادامه شرایط ثبت شرکت در هلند را به جزء برای شما شرح خواهیم داد.
زمانی که شخص در نظر دارد کار خویش را راه اندازی نماید و این کار را اجرایی می کند درهای بسیاری به روی حرفه آتی وی باز می شود. شخص هم این امکان را دارد که یک فروشگاه تجاری راه اندازی کند و یا اینکه شرکت مشاوره ای تاسیس کند و در نهایت به یک کارآفرین پاره وقت و یا تمام وقت تبدیل شود. در کار مشاوره مشتریان احتمال دارد شما را برای مشاوره کامل امور خود استخدام کنند و یا در امور ساخت و ساز مشاوره شما را نیاز داشته باشند.
برای ثبت یک شرکت موارد ذیل حتما باید به اتاق بازرگانی ارائه گردد:
۱: معرفی رسمی شرکت
۲:تاریخ شروع بیزینس
۳:ارائه کامل بیزینس پلن
۴:موضوع قانون استخدام
۵: تکمیل فرم های قانونی
۶:ثبت نام شرکت
۷:مالیات (دانستن شرایط مالیات)
۸: بیمه
۹:محل کسب و کار
متقاضی می بایست یک فرم به نام ۱۴ یاA 17 را به انضمام یک نسخه کپی از سند شناسایی معتبر که در آن شرکت شما ثبت شده باشد که می بایست به اتاق بازرگانی برای بررسی ارائه شود قابل ذکر است در انتهای فرم جای امضا وجود دارد که فرم بدون امضا مورد تایید نمی باشد و بررسی نمی شود. فرم درخواست را یا باید شخصا به اتاق بازرگانی ارائه دهید و یا فرم را به صورت پست ارسال بفرمایید. اگر شخص حتما بخواهد که حضورا فرم تکمیل شده را به اتاق بازرگانی ارائه دهد می بایست حتما از مدتی قبل وقت قبلی بگیرد و ارائه حضوری فرم و مدارک با وقت قبلی همراه است، برای ثبت شرکت می بایست حتما شخص آدرس سکونت خود را در خارج از کشور مشخص کند و این آدرس باید موجود می باشد و از مدارک زیر مورد نیاز و مورد تایید است:
یک سند معتبر مسافرتی(گذرنامه یا کارت شناسایی ترجیحا اروپایی)
گواهینامه یک فرد هلندی(گواهینامه رانندگی غیر هلندی مورد تایید نمی باشد)
اجازه اقامت صادر شده توسط IND
گذرنامه پناهندگی یک شخص هلندی
اگر شخص در محل سکونت خود کسب و کار خود را راه نینداخته است و مکان دیگری را در جای دیگر اجاره کرده است باید آدرس همان محل کار را که اجاره کرده است حتما اعلام نماید.
تمامی فرم های امور و فعالیت های مختلف موجود می باشد که اگر شخص بخواهد ثبت شرکت خود را لغو کند و یا تغییراتی در درخواست خود به وجود آورد می بایست بعد از پر کردن فرم به صورت آنلاین این فرم را پر شده و تکمیل شده را به دو زبان پرینت بگیرد ، می بایست توجه داشت اگر فیلدهای رایگان داخل فرم مانند فعالیت های کسب و کار پر شود می بایست حتما فرم با زبان هلندی ترجمه شود. قابل ذکر است اگر شخص فرم خود را پست نماید می بایست حتما و همیشه یک نسخه کپی از سند شناسایی معتبر از شخصی که فرم را امضا کرده است را نزد خود داشته باشد.
هنگامی که فرم تکمیل می شود یک شماره ثبت ۸ رقمی منحصر به هر شخص داده می شود.این کد به ایمیل شما ارسال می شود و هیچ فرمی به انگلیسی وجود ندارد. همه فرم ها به هلندی می باشد و برای ارائه به اتاق بازرگانی فقط باید فرم هلندی ارائه شود و تمامی فرم ها به زبان هلندی می باشد فرم های ۶، ۱۱ و۱۳ به انگلیسی وجود ارد که راهنمایی می کند به چه طریق فرم های هلندی را تکمیل نمایید.
نام های فرم های ثبت نام یک شرکت و یا نهاد قانونی در ادامه توضیح داده می شود که این شرکت ها به صورت کلی به سه بخش تقسیم می شود و چند نمونه از آن در ذیل آورده شده است:
۱: مالکیت فردی(فرم ۱) ۲:همکاری تجاری محدود (فرم ۲) ۳:مشارکت عمومی (فرم۲A
شرکت خصوصی محدود تحت الحاق فرم ۷
شرکت های اروپایی SE فرم ۲۳
اشخاص حقوقی تحت نظر قانون خصوصی فرم ۲۵
فرم های ثبت نام یک شرکت به صورت شعبه:
شرکت واحد( با فعالیت های تجاری و بازرگانی) فرم ۹
شرکت بدون فعالیت های تجاری(نهاد قانونی) فرم A9
فرم ثبت نام افراد:
به صورت شریک فرم ۱۰
شخصی که اجازه دارد عامل کسب و کار شرکت باشد فرم B
دارندگان سهام که مبالغی را پرداخت کرده باشند فرم ۱۹
به عنوان عضوی از نهاد رسمی قانونی تحت قانون عمومی فرم ۲۶
فرم های تغییر دادن و یا پایان دادن به درخواست یک ثبت شرکت:
تغییر در جزئیات شاخه ای از کسب و کار دیگر فرم ۱۴
تغییر در جزئیات یک نهاد حقوقی همکاری فرم ۱۵
انحلال یک شرکت، شخصیت حقوقی فرم ۱۷A
ختم و اتمام یک نهاد حقوقی فرم ۱۷B
دیگر موارد مضاف فرم ۱۸
همان طور که در موارد فوق نیز ذکر گردید برای شخصی که می خواهد Start کاری را بزند و بیزینس و تجارتی را آغاز کند اعم از شراکت تجاری، مشارکت محدود، مشارکت حرفه ای و…) شخص باید حتما در اتاق بازرگانی ثبت نام داشته باشد و حتما می بایست بیزینس پلن خود را ارائه نماید حال اگر شخص از نظر شرایط مالی و تسلط بر کار خود مسئله ای نداشته باشد باز هم می بایست بیزینس پلن ارائه نماید مخصوصا اگر اروپایی نباشد و هلندی نباشد ولی بخواهد در هلند بیزنسی را راه بندازد. قابل ذکر است حتی اگر شخص کار آزاد داشته باشد و اگر کارمندی هم استخدام نکرده باشد و کار وی کاملا خویش فرما باشد باز می بایست در اتاق بازرگانی ثبت نام داشته باشد و بیزینس پلن ارائه نماید و پس از تکمیل فرم مشخص می شود که آیا به اسناد و مدارک دیگر نیاز است و یا خیر به طور مثال قرارداد اجاره ، حق رای دادن، یک سند شناسایی معتبر برای مثال گذرنامه و یا گواهینامه رانندگی ، این مورد حتما مورد نیاز می باشد اگر شخصی شما را برای ثبت نام در KVK همراهی می کند حال در مقام مترجم یا شخصی که متقاضی می خواهد وی را همراهی کند.
اگر شخص به عنوان کارآفرین شرکتی را به وجود آورد یا بیزینسی را آغاز کند یک سری کمک ها به وی تعلق نمی گیرد نسبت به شخصی که کارمند است و با قرارداد کاری استخدام شده است: مانند کمک های شرکت ها:حداقل دستمزد حتی در تعطیلات، حتی کمک هزینه در تعطیلات و تدابیر حفاظتی در برابر اخراج کارمند و….
به شخص پیشنهاد می شود که حتما بیزینس را خودش تهیه نماید زیرا تسلط بیشتری بر اهداف آتی خود و همچنین مشتریانی که قرار است داشته باشند خواهند داشت. و این سوال های ذیل باید از خود پرسیده می شود و حتما بررسی شود:
چه سرمایه گذاری و چه ثبت شرکتی و چه کارآفرینی سود آور است و مناسب با حرفه و تواناهایی شخص است.
چه خدمات و محصولاتی ارائه و تولید بفرمایید یا چه خدمات و محصولاتی تولید نکنید.
چه اشخاصی مشتری شما خواهند بود؟
چه فعالیت های تبلیغاتی انجام دهید که قرارداد بتوانید داشته باشید و مشتری جذب کنید.
چگونه بهینه سازی صورت می دهید برای گروه خود و چه جوری دید خود فرد اصلی قرار است به کارمندان و گروه وی انتقال یابد؟
چقدر هزینه توانایی پرداخت دارد؟>
طرح مالی باید مشخص شود(نوع سرمایه گذاری،بودجه ای که در اختیار دارید و گردش مورد انتظار خود بر اساس بررسی ها که بر اساس آن تحقیق کرده اید و این اقدام را انجام داده اید.)
چه نوع بیمه ای نیاز دارید که به صرفه باشد؟
چه نوع جواز ، مجوز و license مورد نیاز شما است؟
برای سازمان مدریتی خود چه فرمی باید تکمیل نمایید؟
چه شرایط و مقرراتی که قابل اجرا باشد در نظر دارد در بیزینس و تجارت خود ارائه نماید.؟
برای ثبت نام متقاضی می تواند از یک هفته قبل از عملیت اجرایی شرکت و تا یک هفته بعد از عملیت اجرایی شرکت امکان ثبت نام وجود دارد. این نکته حائز اهمیت می باشد که اگر برای شرکت و یا تجارت خود کارمند و یا کارمندانی را استخدام کرده اید در ثبت نام خود حتما می بایست به دولت اطلاع دهید. از اول جولای ۲۰۱۲ این امر جزء قانون شد که حتما شرکت خود را در اتاق بازرگانی به ثبت برساند و اگر کارمندانی را استخدام کرده است حتما باید در ثبت نام خود گزارش دهد.
این قانون جدید از این رو به وجود آمد و اجرایی شد که هدف آن جلوگیری از شیوه های غیر قانونی نیروی انسانی است و کاهش استثمار کارگران می باشد لذا هر شرکت و یا نهاد حقوقی که کارمند و کارگر در هلند فراهم می کند و نیروی کار در هلند دارد می بایست حتما فعالیت خود را و نوع کسب و کار خود را در اتاق بازرگانی به ثبت برساند.
می بایست دقت داشت هیچ فرقی نمی کند که شرکت داخل هلند است و یا خارج از هلند تغییر در قوانین به همان دلایل بالا به سازمان های خارجی اعمال می شود و در این بین کسانی که تحت تاثیر قرار خواند گرفت حتی آژانس های کاریابی، شرکت های حقوق و دستمزد و مشاغلی که خارج از هلند هستند ولی فعال در هلند می باشند همه این شرکت ها می بایست در تجارت کسب و کار هلند به ثبت برسد.
برای ترویج شفافیت و راحتی در بازارهای مالیG20 درخواست شورای ثبات مالی (FSB) Financial Stability board برای ایجاد یک LEI legal entity identifier (نهاد حقوقی شناسایی هویت) است. این سیستم این امکان را به وجود می آورد که طرف های قرارداد برای مبادلات در بازارهای مالی در سراسر جهان با آسودگی خاطر بیشتر و آسان تر فعالیت های خود را صورت دهند و خطرات systemic در ابتدای کار و در مراحل اولیه جلوگیری می کند. هدف از این ثبت شرکت مدیریت بهتر ریسک های مالی است. اتاق بازرگانی اجازه فعالیت های تجاری در هلند و ثبت LEI را داده است و ثبت این LEI به وسیله ناظران بین المللی هدایت و بررسی می شود. نظارت بر استفاده LEI در هلند مسئولیت آن با
AFM (Authority financial markets) بازارهای مالی است و ارتباطی با فعالیت اتاق بازرگانی ندارد.
برای اینکه شخص بتواند pre-LEI اپلای کند می بایست فرم مربوطه را تکمیل نماید، مدت زمان ارائه فرم تا صدور Pre LEI 10 روز کاری زمان می برد و پس از آن صادر می گردد.
ثبت LEI برای همه اشخاص حقوقی در هلند که موضوع کار آنها مربوط به معاملات است که این معاملات تحت قوانین و مقررات زیر ساخت بازار اروپا و در محدوده مقررات قانونی قابل اجرا و در حال اجراست مورد نیاز است که از ۱۲ فوریه ۲۰۱۴ همه اشخاص حقوقی در هلند که در کار تجارت هستند موظف به استفاده از این سیستم ELI هستند.
در حال حاضر تعدادی از شرکت های هلندی هستند که ELI خود را در خارج از هلند ثبت کرده اند اما الان که اتاق بازرگانی به عنوان یک عامل محلی در هلند است این تغییر انتقال در ثبت LEI امکان پذیر است. قابل ذکر است اتاق بازرگانی هزینه های خود را با توجه به شرایط بازار و وزارت امور اقتصادی تنظیم کرده است.
هزینه برای ثبت نام قبل از LEI در هلند بو بخش است: ثبت نام و هزینه یک باره ۱۵۰ یورو
هزینه سالانه برای ادامه سال های بعد(نه یک سال تقویمی) ۱۰۰ یورو
بعد از SUBMIT کردن Application صورتحساب برای متقاضی ارسال می گردد که بعد از دریافت و سپس پرداخت صورتحساب صادر شده از اتاق بازرگانی این مرکز ثبت ELI را صادر خواهد کرد و هر سال به صورت خودکار متقاضی صورتحساب پرداختی را برای هزینه سالانه دریافت خواهد کرد.
مبلغ پرداخت برای انتقال Pre LEI در هلند به اتاق بازرگانی ۱۰۰ یورو است البته تغییر و انتقال LEI هزینه ای ندارد ولی این هزینه بابت پرداختی سال آینده می باشد به طور مثال اگر ELI شخص در اول فوریه سال ۲۰۱۴ صادر شده است و این اول فوریه سال ۲۰۱۵ به اتمام رسیده است اگر شخص در نظر داشته باشد که انتقال بدهد می بایست ۱۰۰ یورو پرداخت کند که ایم به معنی پرداختی بابت دوره سال ۲۰۱۶ است.
تمامی اطلاعات مورد نیاز در باب ثبت شرکت در هلند در این مقاله و در تمامی مطالب فوق برای متقاضیان این امر شرح داده شده است. موسسه ملک پور به عنوان برترین و معتبرترین موسسه مشاوره مهاجرتی و با بهره گیری از تجربه مشاوران برتر در زمینه مهاجرت آماده ارائه هر گونه خدمت مشاوره ای در باب امور مهاجرت می باشد. قابل ذکر است برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت موسسه ملک پور مراجعه نمایید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.